steenkolen

Steenkolenduits brengt vernieuwing

Steenkolenduits zo noemen we het slecht tot zeer slecht gesproken Duits door Nederlanders. Hoewel het Nederlands en het Duits zustertalen zijn, en dus veel overeenkomsten hebben, zijn er ook duidelijke verschillen in grammatica, woordenschat en idioom. Juist door het letterlijk vertalen (het verklanken) van Nederlandse woorden naar het Duits worden fouten gemaakt. Dit soort fouten noemen […]

Lees meer
Open - Close

Hoe maak je een elevator pitch?

De elevator pitch is een handig hulpmiddel om je bedrijf snel en duidelijk voor te stellen tijdens netwerkbijeenkomsten, verkoopgesprekken, maar ook op je website. Hoe maak je een elevator pitch? Hieronder leg ik je uit hoe je in 5 stappen een elevator pitch maakt. Voordat ik de stappen ga toelichten, vertel ik eerst wat een […]

Lees meer
Searching clients

Hoe kom ik aan nieuwe klanten?

Die vraag stel ik mezelf ook nog wel eens. Het antwoord op de vraag is eenvoudig: nieuwe klanten zijn overal. Het is alleen niet mogelijk alle nieuwe klanten te benaderen. Een jaar telt 250 werkdagen, organisaties hebben geen oneindig aantal verkopers in dienst en massacommunicatie is niet voor elk bedrijf betaalbaar. Ik ben dan ook […]

Lees meer

Duitse naamvallen worden afgeschaft

Een uitstekend voorbeeld van effectieve communicatie zonder foutloze taalbeheersing. Van Gaal heeft de harten van de Duitsers gewonnen. Hij beheerst de kunst om mensen enthousiast te maken. De kunst van de Duitse naamvallen…. nou ja, dat zal dan wel!

Lees meer
Autoverkoper

De 3 regels van succesvol verkopen

Wat zijn de basisregels in de verkoop? Als je de volgende regels in gedachte houdt op het moment dat je wilt of gaat verkopen, dan weet ik zeker dat je succesvoller zult zijn. 1. Je verkoopt niet wat het is, maar wat het doet. Als je aan iemand vraagt wat hij doet, dan zal hij […]

Lees meer