Blogging

5 redenen waarom bedrijven moeten bloggen

Steeds meer bedrijven hebben een blog. Dat is niet zonder reden. Het is een effectieve manier om je bedrijf online te promoten. Maar er zijn ook veel bedrijven die zeggen dat ze er geen tijd voor hebben, dat ze hun bedrijfsgeheimen niet willen prijsgeven of dat ze niks hebben om over te schrijven. Hieronder vijf […]

Lees meer
MBTI

Ken jezelf! Myers Briggs Type Indicator (MBTI)

De zogenaamde Myers Briggs Type Indicator is een bekende theorie uit de persoonlijkheidsleer en één van de meest gebruikte persoonlijkheidsvragenlijsten. Het werd ontwikkeld door Katherine Briggs en Isabel Myers. Uitgangspunt zijn de bevindingen van Carl Jung over verschillen in persoonlijkheid. Het instrument geeft inzicht in de persoonlijke voorkeuren die veel van je gedrag beïnvloeden. Het […]

Lees meer
Communication

Digitaal communiceren met emotie

Het ontbreken van non-verbale informatie bij digitale communicatie maakt het soms lastig voor de ontvanger om de boodschap goed te begrijpen. Hoe weet je nou of iemand een grapje maakt of juist erg serieus is in zijn bericht. In een “echt” gesprek zijn dit soort emoties herkenbaar door gezichtsuitdrukkingen of lichaamstaal. Bij digitale communicatie moet […]

Lees meer
Meeting

Cursus Engelse kantoortaal

Van bila’s, prio’s, escaleren, tackelen en meer van dit soort kantoorjargon schrikken we niet meer. Maar wat zeg je als je gevraagd wordt: “Do you have the bandwidth?” en wat ga je doen als de  opdracht luidt: “to fluff it and fly it.”? Ook in Engelstalige landen is er genoeg kantoortaal en ook daar trekken […]

Lees meer

Nederlanders zijn levensgenieters

In de ogen van veel Duitsers zijn Nederlanders enthousiaste levensgenieters die een goede balans hebben gevonden tussen werk en privé. Wij hebben wel meer officiële feestdagen dan Nederlanders, maar parttime werken of ADV is nog vrij onbekend in Duitsland: je werkt fulltime of je werkt niet. Wellicht hangt het hiermee samen, maar wat mij ook […]

Lees meer