Onze aanpak

In de training Scorende offertes schrijven leer je te denken en te schrijven door de ogen van de lezer. Je schrijft wat je klant wilt lezen, waar hij of zij behoefte aan heeft en wat het hem of haar oplevert.


Voor de klant is een goede offerte een voortzetting van zijn laatste gesprek met jou. Heb je hem begrepen? Herkent hij zijn situatie en zijn behoeften terug in jouw offerte? Kan hij de offerte presenteren en uitleggen aan anderen? Rechtvaardigt de offerte de voorgestelde prijs? In deze interactieve training leren we je te denken en te lezen door de ogen van de lezer. Daarbij gebruiken we zoveel mogelijk voorbeelden uit je eigen praktijk.

 

Voorbereiding

Ter voorbereiding op de training vul je een vragenlijst in en stuur je enkele offertes in die je recent hebt geschreven. De trainer krijgt zo een duidelijk beeld van je werksituatie en leerdoelen en stemt het programma daarop af.

 

Praktische zaken

Bij deze training hoort een lesboek. Verder ga je aan de slag met oefeningen in een online leerportaal. Reken op een studiebelasting van 16 uur. Training geven we graag in kleinere groepen, zodat iedereen voldoende aandacht krijgt. Daarom zit je met maximaal 11 anderen in een groep.

 

Resultaat

Na afloop ben je in staat om persoonlijke, onderscheidende en resultaatgerichte offertes te schrijven. En dit alles gaat je ook makkelijker en sneller af. Offertes schrijven wordt weer leuk.

 

Programmaonderdelen

Een schriftelijke offerte is de laatste fase van het verkoopproces. Je weet wat de klant wilt, je kent zijn koopmotief en je weet hoe je de opdracht binnen moet halen. Nu moet je het nog op papier zetten. En wel op een manier die de klant aanspreekt; dus kort, persoonlijk en vooral: overtuigend. Lukt je dat? Ga je de opdracht scoren?

  • Analyse verkoopproces;
  • Kern van de behoefte ontdekken, begin met de kernboodschap;
  • Identificeren met de klant en denken in behoeftes en oplossingen;
  • Inspelen op de vraag achter de vraag; wat wil de klant eigenlijk?
  • Analyseren en herkennen van het juiste koopmotief;
  • Inspelen en schrijven op het koopmotief;
  • Voordelen van de offerte benoemen: wat levert het de klant op?
  • Schrijven naar UBP’s i.p.v. USP’s;
  • Kort en bondig formuleren;
  • Resultaatgericht schrijven;
  • Onderscheidend, origineel en associatief schrijven

Na afloop van de training stuur je een nieuw geschreven offerte naar de trainer. Hierop ontvang je per e-mail persoonlijke, schriftelijke feedback. Onze ervaring leert dat deze persoonlijke feedbackronde een grote bijdrage levert aan je individuele leerrendement.

 

Na afloopt van de training ontvang je een digitaal bewijs van deelname.

Val op tussen de anderen en visualiseer je aanbod met infographics!
Ja, ik wil infographics
Deze training kunnen we ook incompany organiseren
Incompany schrijftrainingen
Deze training kun je ook individueel volgen
Individuele schrijftrainingen

Laat taal het werk voor je doen
Professionaliseer je taal- en schrijfvaardigheid