Onze aanpak

Zijn je zakelijke teksten aan een opfrisser toe of wil je bepaalde teksten klantvriendelijker maken? Zit je met concrete vragen over de beste aanhef en afsluiting van e-mails of zoek je inspiratie voor een artikel in een vakblad? Of wil je weten hoe je een zakelijk blog start? Pak deze en andere schrijfvragen kort en krachtig aan en volg onze praktische themaworkshop! Geschikt voor de aanpak van een specifiek thema waar jij en je collega’s tegenaan lopen: wij maken de workshop geheel op maat. In een dagdeel pakken we een concrete schrijfvraag aan.

 

De workshop is interactief en gericht op de praktijk. Praktische handreikingen en schrijfoefeningen wisselen elkaar af. De theorie wordt beperkt tot wat echt noodzakelijk is. Omdat we werken met eigen teksten van de deelnemers, kunnen ze meteen de brug slaan tussen de theorie en de werkpraktijk.  

 

Programma

De onderdelen van het programma stemmen we met jou en je team af. Jullie bepalen het thema van de workshop. Waar kan het bijvoorbeeld over gaan?

  • Krijg tips over structuur, aanhef en afsluiting van e-mails
  • Leer over kernboodschap, doel en doelgroep
  • Wat is klantgericht schrijven en hoe pas je dat toe?
  • Leer om helder en begrijpelijk te formuleren
  • Schakel over op een persoonlijker schrijfstijl zonder clichés en vaktaal
  • Van langdradig en ouderwets naar vlot en eigentijds 

Voorbereiding

Jullie bepalen zelf wat je wilt leren in de workshop. Ter voorbereiding op de training sturen jullie enkele relevante teksten in, die passen bij het thema van de workshop. De trainer krijgt zo een duidelijk beeld van de werksituatie en bijbhorende leerdoelen van je team - en stemt het programma daarop af.

 

Groepsgrootte

De groep bestaat uit maximaal 8 deelnemers. In zo’n kleine groep kunnen we een interactieve training garanderen met genoeg ruimte voor jouw eigen vragen.

 

Aan het eind van de workshop ontvang je een digitaal bewijs van deelname.