Resultaat
Wervende teksten schrijven die de lezer tot actie laten overgaan
Locatie
Diverse locaties
Duur
1 dag van 9.15 uur tot 16.00 uur.
Prijs
€ 730,-
De training is interactief en gericht op de praktijk. Praktische handreikingen en schrijfoefeningen wisselen elkaar af. Waar mogelijk gebruiken we teksten uit de werkpraktijk als oefenmateriaal, zodat je direct kunt toepassen wat er in de training aan bod komt.
In de training leer je ook AI als hulpmiddel in te zetten bij het schrijven. Copilot en ChatGPT kunnen je goed helpen om bronnen samen te vatten, de structuur van je tekst te verbeteren of taalfouten te vinden. Ook als inspiratie voor originele invalshoeken, creatieve wendingen en pakkende zinnen kun je bij deze programma’s terecht.
Heb je op je werk al toegang tot Chat GPT, Copilot of een andere AI-tool? Dan heb je daar vast wel eens een tekst door laten schrijven of vertalen. In dat geval is het wel handig als je de output van de AI-bot kunt beoordelen op de criteria voor een pakkende en overtuigende commerciële tekst. En wat is nou een eigenlijk een goede prompt, die zorgt voor een tekst waardoor de lezer meteen tot actie overgaat? Neem dan zeker je laptop en eigen teksten mee naar de training Commercieel schrijven, want we laten je graag zien hoe je dat doet.
Ter voorbereiding op de training vul je een vragenlijst in en stuur je enkele teksten in die je onlangs hebt geschreven. De trainer krijgt zo een duidelijk beeld van de werksituatie en leerdoelen van jou en de andere de deelnemers en stemt het programma daarop af.
Bij deze training hoort een lesboek. Verder ga je aan de slag met oefeningen in een online leerportaal. Reken op een studiebelasting van 8 uur. Training geven we graag in kleinere groepen, zodat iedereen voldoende aandacht krijgt. Daarom zit je met maximaal 11 anderen in een groep.
Na afloop van de training ben je in staat om overtuigende commerciële teksten te schrijven, die de aandacht van de lezer trekken en aanzetten tot actie.
Na afloop van de training stuur je een nieuw geschreven commerciële tekst in naar de trainer. Hierop ontvang je per e-mail persoonlijke, schriftelijke feedback. Onze ervaring leert dat deze persoonlijke feedbackronde een grote bijdrage levert aan het individuele leerrendement.
Aan het einde van de training ontvang je een digitaal bewijs van deelname.