Onze aanpak

Je lezer aanspreken in je tekst en klantgericht schrijven gaat niet altijd vanzelf. Hoe sluit je met je tekst aan bij je doelgroep? En weet je welke kennis je doelgroep heeft en wat je nog in je tekst moet uitleggen? Hoe zorg je ervoor dat jij je klant raakt met je tekst en aansluit bij zijn verwachtingen? In de e-learning Klantgericht schrijven leer je hoe je met deze uitdagingen kunt omgaan en hoe je een klantgerichte tekst kunt schrijven.

 

Het programma is opgezet als zelfstudie; je doorloopt het helemaal zelfstandig. Je krijgt theorie en tips aangereikt en in de opdrachten kun je de opgedane kennis direct oefenen. Kortom: een praktische en flexibele manier om het klantgericht schrijven onder de knie te krijgen en te verbeteren. Bij de opdrachten en oefeningen krijg je feedback via het e-learningsysteem. Ook de goede antwoorden en verwijzing naar de theorie zijn in het programma verwerkt.

 

Trainingsduur

De gemiddelde studieduur voor de gehele online training Klantgericht schrijven is 10 uur. Je hebt 8 maanden de tijd om de training af te ronden.

 

Programmaonderdelen

De training is online via ons e-learningsysteem. Je gaat zelfstandig aan de slag met de leerstof in de interactieve leeromgeving. Je krijgt kort en overzichtelijk theorie aangeboden en je oefent veel met gerichte en afwisselende opdrachten. 

 

De training is opgebouwd uit 7 blokken:


1. Onderwerp bepalen
2. Doelgroep bepalen
3. Inhoud afbakenen
4. Structuur bepalen
5. Helder schrijven
6. Correct taalgebruik
7. Veelvoorkomende taalkwesties

 

Als je de training met goed gevolg hebt afgelegd ontvang je een certificaat van deelname.