Resultaat
Zichtbaar zijn voor je doelgroep door goede content op je social media
Locatie
Diverse locaties: Utrecht, Eindhoven of in de virtuele klas
Duur
1 dag van 9.15 uur tot 16.00 uur.
Prijs
€ 675,-
Social media gaat over het schrijven van pakkende berichten en het uitlokken van reacties. Social media draagt bij aan je online reputatie en kun je inzetten om omzet te genereren. Voorwaarden zijn goed geschreven en slim geplande berichten. Dat vraagt om kennis en voorbereiding die je in de training Schrijven voor social media leert.
Je leert van onze ervaren trainer hoe je de beste content maakt voor de verschillende socialmediaplatformen; denk hierbij aan Facebook, Instagram en LinkedIn. Dit doe je in een kleine groep (maximaal 8 deelnemers): zo weet je zeker dat er genoeg tijd, aandacht en ruimte is voor jouw vragen. En minstens zo belangrijk; in de training werk je met je eigen teksten en platformen. Je past direct je nieuwe kennis en inzichten toe en zo zet je de eerste stap naar het maken van fantastische content.
Bij deze training ga je aan de slag met oefeningen in een online leerportaal. Reken op een studiebelasting van 8 uur.
Na de training ontvang je van ons je certificaat van deelname.
In de training leer je ook AI als hulpmiddel in te zetten bij het schrijven. Copilot en ChatGPT kunnen je goed helpen om bronnen samen te vatten, de structuur van je tekst te verbeteren of taalfouten te vinden. Ook als inspiratie voor originele invalshoeken, creatieve wendingen en pakkende zinnen kun je bij deze programma’s terecht.
Heb je op je werk al toegang tot Chat GPT, Copilot of een andere AI-tool? Dan heb je daar vast wel eens een sociale media-post door laten schrijven of vertalen. In dat geval is het wel handig als je de output van de AI-bot kunt beoordelen op de criteria voor pakkende en spitsvondige berichten. En wat is nou een eigenlijk een goede prompt, die zorgt voor een veelgelezen post? Neem dan zeker je laptop en eigen teksten mee naar de training Schrijven voor social media, want we laten je graag zien hoe je dat doet.
Na de training weet je hoe je zichtbaar bent op social media, hoe je jezelf en je organisatie het beste online profileert en hoe je aantrekkelijke en pakkende content creëert. Zo sluiten je posts aan bij je doelgroep, organisatie en doelen. Je weet wat een goede post goed maakt en kunt aan de slag met je contentkalender!
De do's en don'ts van social media
Inspiratie vinden voor blogs en socialmediaberichten
Aantrekkelijk en creatief schrijven
Creatieve technieken voor verrassende invalshoeken
Contentplanning met behulp van contentkalender
Creëren van interactie met je doelgroep: call-to-action
Verwerken van zoekwoorden op relevante plekken: lead, kopjes en opsommingen
Let op: in deze training ga je aan de slag met het schrijven van goede content. De specifieke techniek van verschillende socialmediaplatformen komt niet aan bod.
Ben je benieuwd of de training Schrijven voor social media bij je past? Bel ons op 030 - 20 40 245, we denken graag met je mee!