Schrijven voor sociale media: onze aanpak

Social media gaat over het schrijven van pakkende berichten en het uitlokken van reacties. Social media draagt bij aan je online reputatie en kun je inzetten om omzet te genereren. Voorwaarden zijn goed geschreven en slim geplande berichten. Dat vraagt om kennis en voorbereiding die je in de training Schrijven voor social media leert.

 

Je leert van onze ervaren trainer hoe je de beste content maakt voor de verschillende socialmediaplatformen; denk hierbij aan Facebook, Instagram en LinkedIn. Dit doe je in een kleine groep (maximaal 8 deelnemers): zo weet je zeker dat er genoeg tijd, aandacht en ruimte is voor jouw vragen. En minstens zo belangrijk; in de training werk je met je eigen teksten en platformen. Je past direct je nieuwe kennis en inzichten toe en zo zet je de eerste stap naar het maken van fantastische content. 

 

Bij deze training ga je aan de slag met oefeningen in een online leerportaal. Reken op een studiebelasting van 8 uur. 

 

Na de training ontvang je van ons je certificaat van deelname.

 

Schrijven voor Social media met AI

In de training leer je ook AI als hulpmiddel in te zetten bij het schrijven. Copilot en ChatGPT kunnen je goed helpen om bronnen samen te vatten, de structuur van je tekst te verbeteren of taalfouten te vinden. Ook als inspiratie voor originele invalshoeken, creatieve wendingen en pakkende zinnen kun je bij deze programma’s terecht.

 

Heb je op je werk al toegang tot Chat GPT, Copilot of een andere AI-tool? Dan heb je daar vast wel eens een sociale media-post door laten schrijven of vertalen. In dat geval is het wel handig als je de output van de AI-bot kunt beoordelen op de criteria voor pakkende en spitsvondige berichten. En wat is nou een eigenlijk een goede prompt, die zorgt voor een veelgelezen post? Neem dan zeker je laptop en eigen teksten mee naar de training Schrijven voor social media, want we laten je graag zien hoe je dat doet.

 

Het resultaat van de training Schrijven voor social media

Na de training weet je hoe je zichtbaar bent op social media, hoe je jezelf en je organisatie het beste online profileert en hoe je aantrekkelijke en pakkende content creëert. Zo sluiten je posts aan bij je doelgroep, organisatie en doelen. Je weet wat een goede post goed maakt en kunt aan de slag met je contentkalender!

 

Wat leer je in deze training?

  • De do's en don'ts van social media

  • Inspiratie vinden voor blogs en socialmediaberichten

  • Je lezers informeren, boeien en in actie laten komen
  • Aantrekkelijk en creatief schrijven

  • Creatieve technieken voor verrassende invalshoeken

  • Contentplanning met behulp van contentkalender

  • Creëren van interactie met je doelgroep: call-to-action

  • Verwerken van zoekwoorden op relevante plekken: lead, kopjes en opsommingen

Let op: in deze training ga je aan de slag met het schrijven van goede content. De specifieke techniek van verschillende socialmediaplatformen komt niet aan bod.

 

Ben je benieuwd of de training Schrijven voor social media bij je past? Bel ons op 030 - 20 40 245, we denken graag met je mee!

Deze training kunnen we ook incompany organiseren
Incompany schrijftrainingen
Deze training kun je ook individueel volgen
Individuele schrijftrainingen

Laat taal het werk voor je doen
Professionaliseer je taal- en schrijfvaardigheid