Onze aanpak

Een boodschap via social media kan veel impact hebben. Actief deelnemen aan social media geeft je invloed op de online reputatie van je organisatie. Voorwaarden zijn goed geschreven, goed gemaakte en slim geplande berichten. En dat vraagt kennis en voorbereiding die we in deze training aanreiken.

 

We gaan in op de verschillende platformen en hoe je die slim kunt benutten. Je gaat aan de slag met aantrekkelijk schrijven voor Facebook en LinkedIn en andere social media. Belangrijk is dat je de interactie met je lezers aangaat. 

 

Resultaat

Je bent je bewust van de impact van de content die je op social media plaatst en je schrijft berichten die bijdragen aan je online marketingdoelstellingen.

 

Groepsgrootte

De groep bestaat uit maximaal 10 deelnemers. In zo’n kleine groep kunnen we een interactieve training garanderen met genoeg ruimte voor jouw eigen vragen.

 

Programmaonderdelen

In de praktische en interactieve training van één dag leer je alles over effectief schrijven voor social media.

  • De do's en don'ts van social media
  • Inspiratie vinden voor blogs en socialmediaberichten
  • Social media laten aansluiten bij de andere communicatie
  • Aantrekkelijk en overtuigende berichten schrijven
  • Ontvangergericht schrijven
  • Aangaan van de tekstuele dialoog
  • Reageren op negatieve berichten
  • Optimalisatietechnieken voor zoekmachines
  • Contentplanning
  • Webcare (online klantenservice)

Let op: deze training is niet gericht op de techniek van de diverse social media platformen, maar op het schrijven van goede content.

 

Na afloop van de training ontvang je een digitaal bewijs van deelname.

Deze training kunnen we ook incompany organiseren
Incompany schrijftrainingen
Deze training kun je ook individueel volgen
Individuele schrijftrainingen