Onze aanpak

De training is bedoeld voor secretaresses, secretariaatmedewerkers, receptionistes die regelmatig Engelstalige contacten hebben en Engelse brieven en/of e-mails schrijven. In de training ga je met de trainer aan de slag met het oefenen van telefoongesprekken voeren in het Engels. Ook leer je klantvriendelijke e-mails en brieven schrijven, breid je je woordenschat uit en weet je hoe je klanten kunt ontvangen. We werken zoveel mogelijk met teksten en situaties uit je werkpraktijk.

 

Voorbereiding

Deze training wordt gegeven op A2-niveau (volgens de Europese taalniveaus). Voorafgaand aan de training heb je een (telefonisch) intakegesprek om je ingangsniveau te bepalen.

 

Resultaat

Verhogen van je spreek- en schrijfvaardigheid in het Engels zodat je je werk als secretaresse goed en professioneel kunt uitvoeren.

 

Programmaonderdelen

  • Telefoonvaardigheden (afspraken maken, boodschap aannemen, reserveringen doen, routebeschrijving geven, gesprek afsluiten).
  • Ontvangen van klanten, voorstellen aan andere gesprekspartners en afscheid nemen/gedag zeggen.
  • Small talk.
  • Omgangsvormen/beleefdheidsvormen en cultuuraspecten.
  • Uitbreiden woordenschat.
  • Uitspraak en intonatie.
  • Schrijven van standaardbrieven en e-mails.
  • Spelling en grammatica.

Praktische zaken

Bij deze training ga je aan de slag met oefeningen in een online leerportaal. Reken op een studiebelasting van 28 uur. Training geven we graag in kleinere groepen, zodat iedereen voldoende aandacht krijgt. Daarom zit je met maximaal 11 anderen in een groep.

 

Na afloop van de training ontvang je een digitaal bewijs van deelname.

Deze training kunnen we ook incompany organiseren
Incompany taaltrainingen

Laat taal het werk voor je doen
Professionaliseer je taal- en schrijfvaardigheid