Onze aanpak

De training is bedoeld voor telefonisten, receptionisten, officemanagers en medewerkers die regelmatig korte telefoongesprekken in het Duits moeten voeren en die het moeilijk vinden om de beller in het Duits te woord te staan. Je krijgt eerst theorie aangeboden en daarna ga je zelf aan de slag. Met behulp van telefoonapparatuur ga je met andere deelnemers en de trainer oefenen met zakelijke telefoongesprekken. Je krijgt feedback op taalgebruik en woordkeuze.

 

Voorbereiding

De training wordt gegeven op B1-niveau (volgens de Europese taalniveaus). Voorafgaand aan de training vindt er een intakegeprek plaats om je niveau van de Duitse taal vast te stellen.

 

Resultaat

Je kunt klantvriendelijk de telefoon in het Duits beantwoorden en een boodschap aannemen. Je hebt inzicht in beleefdheidsvormen en belangrijke grammatica die je nodig hebt voor het telefoneren.

 

Programmaonderdelen

  • De telefoon aannemen en de beller in het Duits te woord staan
  • Het Duitse telefoonalfabet, spellen in het Duits en het weergeven van telefoonnummers
  • Een telefoongesprek beginnen
  • Doorverbinden, een boodschap aannemen en doorgeven
  • Informatie geven en naar informatie vragen
  • Een afspraak maken en verzetten
  • Het uitspreken van dagen, maanden en tijden
  • Het gesprek afsluiten
  • Beleefdheidsvormen
  • Grammatica

Praktische zaken

Bij deze training ga je aan de slag met oefeningen in een online leerportaal. Reken op een studiebelasting van 8 uur. Training geven we graag in kleinere groepen, zodat iedereen voldoende aandacht krijgt. Daarom zit je met maximaal 11 anderen in een groep.

 

Na afloop van de training ontvang je een digitaal bewijs van deelname.

 

Deze training kunnen we ook incompany organiseren
Incompany taaltrainingen
Je kunt deze training ook individueel volgen
Individuele taaltrainingen

Laat taal het werk voor je doen
Professionaliseer je taal- en schrijfvaardigheid