Goede training met gemotiveerde trainer.
Deelnemer training Opfriscursus NederlandsWe kennen allemaal de uitspraak “De klant is koning”. Dit wil niet zeggen dat je alles moet accepteren wat een klant wil, maar wel dat je ernaar moet streven klantgericht klantcontact op te bouwen. Dit kun je doen door een actieve houding aan te nemen waarin je samen met de klant op zoek gaat naar zijn wensen en behoeftes en daarvoor de beste oplossingen vindt.
In het contact met klanten is het belangrijk dat je gedrag laat zien dat goed overkomt bij de klant. Met jouw gedrag beïnvloed je namelijk het gedrag van de ander, in dit geval de klant. Vriendelijkheid werkt aanstekelijk. Wie aardig is, wordt aardig behandeld. Neem een goede grondhouding aan naar je klant toe. Laat zien dat je voor de klant openstaat en dat je hem echt wilt helpen. Je hebt zelf een keuze in het gedrag dat je laat zien. Klantgerichtheid kun je leren.
Hoe kun je goed klantgericht werken:
Met klantgerichtheid richt je je dus op de klant en niet direct op de producten of diensten die je verkoopt. Wees je ervan bewust dat goede kwaliteit van klantgerichtheid altijd van belang is bij klantcontact. Het moet een constante factor zijn en niet iets dat je de ene keer wel laat zien en een andere keer niet. Met kwalitatief klantcontact kun je je onderscheiden van de concurrent en kun je je klanten aan je binden.