Correct de telefoon beantwoorden is niet altijd even makkelijk. We hebben een aantal grappige telefoonuitdrukkingen verzameld. Let ook eens op je eigen uitspraken die je doet als je aan het telefoneren bent. Ongemerkt sluipt er wel eens een foutje in. Geen ramp, maar maak geen gebruik van de volgende telefoonmissers:

 

Telefoonmissers

  • Hallo?
  • Sorry, ik hang hem net op.
  • Ik leg u even neer.
  • Ik geef hem net een ander lijntje.
  • Hoe was uw naam ook al weer?
  • Wie zegt u?
  • Nooit van gehoord!
  • Die is net even naar de wc.
  • Ik heb geen idee wanneer hij er weer eens is.
  • Probeert u het morgen nog maar eens.
  • Die zit thuis met een ziek kind.
  • Voor klachten moet u bij mijn collega zijn, maar die is op vakantie.

Telefoontips

Om te weten hoe je de telefoon het beste kunt beantwoorden, hierbij wat algemene telefoontips:

  • Laat de telefoon niet meer dan 3 keer overgaan.
  • Neem op met goedemorgen/middag, bedrijfsnaam, eigennaam.
  • Verbind zo persoonlijk mogelijk door (afdeling, naam).
  • Maak onderscheid tussen een binnen- en buitenlijn.
  • Glimlach voor je de telefoon aanneemt.
  • Spreek duidelijk.
  • Luister actief en schrijf mee.
  • Hang pas op als de beller/klant heeft opgehangen.

Veel succes met je volgende telefoongesprek en denk er aan dat het belangrijk is om altijd vriendelijk en correct te blijven. Volg onze training Klantgericht telefoneren voor meer tips en oefeningen.

E-book ‘Zakelijk corresponderen in 4 talen!’

E-book ‘Zakelijk corresponderen in 4 talen!’

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang als dank het E-book ‘Zakelijk corresponderen in 4 talen!’

Goede training met gemotiveerde trainer.

Deelnemer training Opfriscursus Nederlands

Training heeft vooral over de barrière heen geholpen om Engels te praten, het is niet erg om fouten te maken. Dat is fijn!

Deelnemer training Business and banking English

Deze cursus geeft me meer zekerheid in mijn Engelse gesprekken. Ook de manier via live verbinding werkte prima, vertraging op de lijn weegt niet op tegen besparing van reistijd. De trainster deed het heel prettig en heeft me veel geleerd.

Deelnemer training Zakelijke communicatie Engels

Laat taal het werk voor je doen
Professionaliseer je taal- en schrijfvaardigheid