Steeds meer bedrijven hebben een blog. Dat is niet zonder reden. Het is een effectieve manier om je bedrijf online te promoten. Maar er zijn ook veel bedrijven die zeggen dat ze er geen tijd voor hebben, dat ze hun bedrijfsgeheimen niet willen prijsgeven of dat ze niks hebben om over te schrijven. Hieronder vijf redenen waarom je bedrijf juist wel moet bloggen!

  1. Bloggen zorgt voor meer gericht verkeer op je website.
    Google is gek op nieuwe content. Websites die regelmatig nieuwe content plaatsen scoren beter bij Google en worden vaker geïndexeerd. Ook is er een toename van het aantal kwalitatieve inkomende links vanaf andere websites en blogs (linkbuilding). Dit levert natuurlijk direct meer bezoekers op, maar ze zorgen ook voor een betere Google ranking.

  2. Je straalt autoriteit uit op je vakgebied
    Interessante artikelen helpen je bedrijf professioneel te onderscheiden. Lezers zullen jou als kennisleider kiezen. Dit helpt natuurlijk om klanten te overtuigen om jouw producten/diensten af te nemen. Je weet immers waar je over praat.

  3. Creëert betrokkenheid bij klanten
    Door te bloggen kom je in een persoonlijke dialoog met je klant. Het lokt interactie uit. Door het toevoegen van vragen of provocerende statements nodig je lezers uit om een reactie achter te laten. Daardoor is bloggen ook de perfecte testomgeving. Je kun de haalbaarheid van ideeën achterhalen door deze voor te leggen aan je lezers. Blogs zijn uitstekend om de klantrelatie uit te bouwen, om in contact te blijven met je klanten en om deze tot ambassadeurs te maken. Een klant als ambassadeur is voor een bedrijf de meest waardevolle klantrelatie die je kunt hebben. Een bloggend bedrijf is menselijker, levendiger en daardoor ook toegankelijker.

  4. Verspreiden van informatie
    Wil je graag een groot publiek bereiken? Bloggen en social media kunnen bij opvallende berichten zorgen voor een exponentiële verspreiding door de community. Hiermee kun je dus eenvoudig een buzz creëren. Niet alle artikelen zorgen voor zo’n buzz. Ook hier geldt learning by doing.

  5. Ontwikkeling van personeel
    Bloggen is een vorm van kennismanagement. Het zorgt voor creatie, distributie en borging van kennis. Personeel dat bijdraagt aan het blog is continu bezig met het bijhouden van de allerlaatste ontwikkelingen op het vakgebied. Ook kan bloggen zorgen voor nieuwe interessante contacten met andere experts op je vakgebied.

Moeten alle bedrijven nu gaan bloggen? Nee! Alleen bedrijven die willen werken aan een waardevolle, betrokken klantrelatie, die hun communicatiebereik willen uitbreiden en die beter vindbaar willen zijn op het internet moeten gaan bloggen.


Meer weten? Bekijk deze trainingen.

E-book ‘Zakelijk corresponderen in 4 talen!’

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang als dank het E-book ‘Zakelijk corresponderen in 4 talen!’

Goede training met gemotiveerde trainer.

Deelnemer training Opfriscursus Nederlands

Training heeft vooral over de barrière heen geholpen om Engels te praten, het is niet erg om fouten te maken. Dat is fijn!

Deelnemer training Business and banking English

Deze cursus geeft me meer zekerheid in mijn Engelse gesprekken. Ook de manier via live verbinding werkte prima, vertraging op de lijn weegt niet op tegen besparing van reistijd. De trainster deed het heel prettig en heeft me veel geleerd.

Deelnemer training Zakelijke communicatie Engels

Laat taal het werk voor je doen
Professionaliseer je taal- en schrijfvaardigheid